Marketing - Ez az, ami elad!


SZOLGÁLTATÁSAINK:

1. Marketing tervezés, tanácsadás

A marketing nem csupán a reklámozást vagy a hirdetést jelenti!

Tágabb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval vagy rávezetéssel.



2. Online marketing

Az online marketing nem más, mint az interneten keresztül történő marketing tevékenységek összessége. 
Ebbe számos dolog beletartozik, például webáruház készítés, ppc reklámok (Adwords), felületvásárlás, keresőmarketing, hirdetésgrafika. Összességében ide tartozik minden olyan kampány vagy tevékenység, ami az interneten keresztül történő eladásokat, vagy népszerűség növekedést eredményez.



3. Piackutatás, statisztikák készítése

A piackutatási információk beszerzésének módját 2 csoportba soroljuk:
A./Primer kutatás, ami azt jelenti, hogy az információkat mi állítjuk elő, valamilyen megkérdezés folytán.
Ezek lehetnek: kérdőív, fókuszcsoport, mély interjú, mini interjú, szakértői ankét.

Online felületen kiváló kiegészítő a Google Analytics, melyben a weboldal látogatóit követhetjük nyomon, akár azt is megtudhatjuk, hogy mely napszakban, melyik településről vagy országból látogatják weboldalunkat és azon belül milyen tartalmakat.

B./ Szekunder kutatás, ami azt jelenti, hogy az információkat már valamilyen előre elkészített adatbázisból vesszük, vagy átvesszük (pl.: KSH), és azokat saját igényeinknek megfelelően használjuk föl.

Statisztika: Enélkül nem tudjuk ki a célcsoportunk, ki a konkurenciánk, min változtassunk vagy mit hagyjunk meg eredeti állapotában. A fejlődés alapfeltétele.



4. PR - Public Relations - Közönség kapcsolatok

Talán már mindenki rájött arra, hogy a tv-ben, a rádióban, az újságokban és az internetes médiumokban bizonyos időközönként megjelennek olyan cikkek, melyek egy-egy terméket, céget, orvost, sztárt mutatnak be... nos ezek többnyire fizetett hirdetések, olyan formába bújtatva, hogy a lehető legkisebb reklám "szaga" legyen. Pedig nem mások, mint jól megkreált hirdetések és az is előfordulhat, hogy ezeknek hírértéke van.



5. Google Adwords kampányok beállítása, felügyelete:

Ezt a viszonylag kis szeletét azért emeltük ki a marketingnek külön, mert a legtöbb esetben hatalmas eredményeket lehet elérni vele - persze nem mindenkinek jó ez a hirdetési forma, a túllicitált piacokon nem célszerű a használata mert sokba kerül -  de általánosságban elmondható, hogy hozza a vevőket.

Működési elve annyi, hogy a Google találati lista mellett, vagy fölött, megjelenik hirdetésünk a kiválasztott szavakra, és csak abban az esetben kell fizetnünk ezért, ha valaki rákattint erre a hirdetésre. Egy kattintás a versenytársaktól függően 9 - 90 Ft körül alakulhat.


6. Reklámszövegek írása, tartalomfejlesztés, blogolás

A jó reklámszöveg elad! Ha egy termékről 500 - 1000 szót írunk az rendkívül hatékony lehet, hiszen a vásárló meggyőzi saját magát. Nem fogja végigolvasni az egész szöveget, de látja a jobbnál jobb indokokat, hogy miért vásárolja meg a terméket. A szövegezés arra szolgál, hogy tudatosítsuk benne, hogy a mi termékünk a legjobb a piacon. Nem árt, ha képi elemeket vagy videókat is beletűzünk a szövegbe, hogy vezessük a tekintetét. 

A tartalomfejlesztés és blogolás a közösségi média (facebook) zászlóshajója, hiszen az emberek megosztják az értékes tartalmakat, és ezáltal újabb olvasókat szerzünk. Másik érdekes előnye, hogy szakértőként tünteti fel a céget. Még egy előnye, hogy a kommentálások engedélyezésével aktív kapcsolat alakulhat ki író és olvasó között.



7. Hirdetések szervezése, felkutatása, vásárlása ügyfelek részére

Kevesen tudják, hogy mire kell figyelni egy jó hirdetés kialakításánál, vagy a felület kiválasztásánál.
Rendkívül fontos a cél, amiért hirdetünk, hogy kinek hirdetünk és mit hirdetünk. Minden célcsoporttípusnak más a média fogyasztása. Például 70 év felettieknek nem az interneten fogunk hirdetni mert ritkán használják. Fordítva, a 20 év alattiaknak nem fogunk hirdetni a Házibuli Attilával című műsorban mert ott főleg mulatós zenét hallgathat a néző.

De ennél azért jóval árnyaltabb a helyzet, hiszen látogatottsági adatok, trendek, statisztikák, egy főre jutó költségek, meddő szórás...és még sorolhatnánk, hogy mennyi minden befolyásolhatja döntésünket.


És végül néhány alapgondolat, a marketing fontosságáról:

" Nem ismerem Önt.

Nem ismerem a cégét.

Nem ismerem a cége termékeit.

Nem ismerem a cége eredményeit.

Nem ismerem a cége vásárlóit.

Nem ismerem a cége történetét.

Nem ismerem a cége hírnevét.

Nos - mit is akar eladni nekem? "

David Ogilvy
reklámszakember

(David Ogilvy cége reklámozta többek között a Rolls Roys-t, Shell-t, a Dove-ot, a Zippo-t, Schweppes-t ... stb.)

SZÜKSÉGEM VAN MARKETING SZAKEMBERRE?

Erre nagyon egyszerű a válasz:

 
Nem mindenkinek van szüksége marketing szakemberre, de hatékonyabbá teszi a vállalat működését ha profi marketingest bízunk meg, hiszen ahhoz, hogy optimális döntéseket hozzunk, akár a hirdetések, akár a kommunikáció terén, nagy ismeretanyaggal kell rendelkeznünk ezen a területen.

Nos, először is egy furcsa bejelentéssel kezdenék, ami talán nem is lesz olyan meglepő!

Minden vállalkozó szervezet végez marketing tevékenységet. Aki el akar adni valamit, annak szüksége van marketingre, így Önnek is.

Biztosan Önnel is előfordult már, hogy hirdetett, telefonon ajánlott egy terméket vagy szolgáltatást stb. Ezek lehettek tudatos lépések, vagy ösztönösek, de valamilyen formában tett azért, hogy növelje bevételeit.


A marketing azonban egy nagyon komplex folyamat.

Nem csak időszakos megoldásokat kínál, hanem egy előre megtervezett folyamatot visz végig. Ehhez azért hozzá kell tenni, hogy a marketing terv akkor jó, ha dinamikus. Tehát a piaci viszonyok változására gyorsan tud reagálni, nem kőbe vésett lépéseket fektet le.

A tervezés folyamata a laikusok számára nehéz feladat lehet, vagy nem pontos, mivel nincsenek eléggé tisztában a lehetőségeikkel. A marketing tárháza igen széles, és hogy az egészet vagy legalábbis a legnagyobb részét ismerjük, ahhoz minden nap foglalkoznunk kell a témával, bújnunk kellene a szakkönyveket, a szakértői portálokat, újságokat, stb.

Csak egy példa: Sokat költhetünk például rádiós, vagy televíziós hirdetésekre, de ugyanakkor az így elérhető fogyasztókat akár olcsóbban és eredményesebben is megszólíthatjuk például az interneten keresztül. Erre nagyon egyszerű megoldás a keresőoptimalizálás. A technológia által weboldalunkat tartósan az első oldalon jeleníti meg a Google kereső a kívánt keresési kifejezésekre, ráadásul egyes keresőszavakra akár több tíz, százezres nagyságrendben is kereshetnek az internetezők. És ami igazán jó hír, hogy ebben az esetben a látogatók érdeklődnek, tehát már meg van bennük a vásárlási szándék is, nem egy erőltetett reklámot fogyasztanak, ők akarták látni a találati listát.

FONTOS: Erősen célcsoport függő, hogy mikor, kinek, hogyan és hol hirdetünk, így a rádió vagy a televízió is lehet eredményes.

Ha egy profi tanácsadó cég mellett döntünk, az alapvető előny mindenképpen az, hogy a szakember ismeri a legtöbb marketing lehetőséget, rálátása van a piaci folyamatok változására, objektív, költséghatékony döntéseket hozhat, mivel ismeretei kiterjedtek a témában. Ez egyrészről költségcsökkenéshez, másrészről profitnöveléshez vezet!

Az alapvető probléma viszont ezzel az, hogy a megbízó nem látja át a marketing szakember tevékenységét, ráadásul pénzbe is kerül, ezért bizalmatlan.

A bizalmatlanságra minden esetben a következő választ adjuk itt a Livestudiónál:

REFERENCIA

Az általunk menedzselt cégeknél bármikor érdeklődhet, hiszen elérhetőségeik egy része publikus. Weboldalukon keresztül e-mailben vagy telefonon bármikor felveheti velük a kapcsolatot.

Biztosak vagyunk a dolgunkban, hiszen mindent megteszünk értük, sikereket értünk el együtt és ezért érdemeltük ki lojalitásukat. Nagyon fontos, hogy kiérdemeltük!

Van, akivel már több éve dolgozunk együtt, van akivel csak pár hónapja, de az összességében elmondható, hogy még egyetlen ügyfelet sem veszítettünk el az évek során az elégedettségből fakadóan!

Ez az, ami igazán fontos, hiszen ez jelenti a mi munkánk elismerését!

Bezárás
 



Amennyiben Ön szeretné vállalkozásának bevételeit növelni, vegye fel velünk a kapcsolatot!


Az oldal tetejére!