Keresőszavak felderítése, ajánlása

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért van szükség a keresőszavak felderítésére. Miért ne tudná egy weboldal tulajdonos, hogy milyen kifejezésekre is szeretné honlapját a találati lista elején látni?

A válasz egyszerű. Egy weboldalt csak bizonyos számú szóra vagy kifejezésre lehet hatékonyan keresőoptimalizálni. A hatékonyság alatt pedig itt azt kell érteni, hogy az oldal tényleg a Google találati lista elején jelenjen meg. Inkább szerepeljen weboldalam néhány erős kifejezésre az organikus találati lista elején, mint hogy sok szóra jelenjen meg a listában, de jóval rosszabb pozíciókban.

*Egy meghökkentő adat és a tény amiért szükség van az oldalunk optimalizálására:
Felmérések szerint az internetezők még a második oldalra sem kattintanak át, mivel mire az első oldal végére érnek már 10 weboldalt kell átböngészniük (gondoljunk bele, hogy webáruházak esetén ez hány terméket jelent), ebből adódik, hogy az első oldalon megjelenő cégeket preferálják a látogatók leginkább a vásárlás vagy megrendelés megkezdése során.

90% ez az arány! Majdnem minden internetező csak az első oldalt böngészi végig, tehát az elsők majdnem mindent visznek!

Ezért fontos tehát, hogy a keresőszavakat megfelelően válasszuk ki, és azokra jó helyeken szerepeljünk!

De milyen szempontok befolyásolják ezen döntést?
  • havi keresések száma az adott kifejezésre
  • az adott keresőszó erőssége
  • a versenytársak keresőoptimalizálási tevékenysége

Havi keresések száma: A különböző kifejezésekre és szavakra a felhasználók eltérő számú alkalommal keresnek rá a Google keresőjében. Értelemszerűen minél több a havi keresések száma egy adott kifejezésre, az annál több megjelenést jelent weboldalunk számára a találati listában, ha az adott szóra optimalizáltuk az oldalt. Ám nem biztos, hogy minden esetben azon keresőszó mellett érdemes döntenünk, melyre több keresés érkezik. Mondjuk van két kulcsszó, melyek közül választanunk kell. Lehet, hogy egy adott termékre vagy szolgáltatásra sokkal kevesebbszer keresnek rá havi szinten, mint a másik választható kifejezésre, de ha ennek a terméknek az eladása sokkal több nyereséget jelenthet számunkra, mert mondjuk sokkal nagyobb rajta a haszonkulcs, vagy jóval drágább a termék, akkor a profit szempontjából lehetséges, hogy mégis az alacsonyabb keresési számmal rendelkező kulcsszót előnyös választanunk.

A keresőszó erőssége: Vannak olyan keresőszavak, olyan kifejezések, melyek sokkal szélesebb témakört fednek le, így sokkal több olyan weboldal van, mely az adott témával foglalkozik, sokkal erősebb az online konkurencia. Ez a tényező nagyban befolyásolhatja azt, hogy a kiválasztott kifejezésre mennyire lesz könnyű vagy éppen nehéz oldalunkat a találati lista elejére tornászni. Például a "fogászat" kifejezésre nagyjából annyi keresés érkezik havonta, mint a "nyomda" kifejezésre, a kereső szavak erőssége mégsem egyezik, hiszen hazánkban sokkal több fogászat és fogorvosi rendelő rendelkezik weboldallal, sokkal több fogászati blog és egészségügy fórum létezik, mint ahány nyomdával kapcsolatos weboldal.

Versenytársak keresőoptimalizálási tevékenysége: A megfelelő keresőszavak megválasztásánál hatékony módszer lehet a versenytársak elemzése is. Meg kell nézni, hogy ők mely kulcsszavakra szerepelnek jobban és melyre kevésbé jól a találati listában. Későbbi keresőoptimalizálási stratégiánkat ez is nagyban befolyásolhatja, hiszen a cél hogy őket megelőzve, jobb pozícióban szerepeljen weboldalunk a listában.

Természetesen mi a keresőszavak feltérképezésénél és kiválasztásánál csak ajánlásokat teszünk az ügyfélnek, a végső döntés mindig az Ön kezében van.


Az oldal tetejére!